دانلود کتاب تاریخ اجتماعی ایران از آغاز تا مشروطیت

<span>دانلود کتاب تاریخ اجتماعی ایران از آغاز تا مشروطیت</span>

دسته بندی: کتاب

قیمت: 13500 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
13500 تومان – خرید

دانلود کتاب تاریخ اجتماعی ایران از آغاز تا مشروطیت نوشته ی عزت الله نوذری

ایران در روند چندین هزار سال تاریخ خویش، به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه اش – پل ارتباطی میان اقوام شرق و غرب – نقش مهمی را در روابط اجتماعی ملل ایفا نموده است. همین امر باعث شده است تا در جای جای این سرزمین پهناور، اقوام مختلف همواره در تردد باشند و بعضا در موقعیت مناسب در منطقه ای از این سرزمین برای خود حکومتی ایجاد نمایند. برخورد این حکومت ها با یکدیگر و تاثیر و تاثر پذیری از همدیگر در روابط اجتماعی، گاه باعث جذب و مستهلک شدن قومی در قومیتی دیگر و گاه در نشیب و فرازهای تاریخی باعث اضمحلال کامل آنان شده است. اما همین فرایندهای اجتماعی نیز باعث دوام و بقای چندین هزار ساله سرزمین ایران گردیده است. به طوری که دانشمندان، این سرزمین را یکی از هفت منطقه ی تمدن ساز بشری به حساب می آورند.
نگارنده سعی نموده است در جلد اول کتاب تحت عنوان تاریخ اجتماعی از آغاز تا انقلاب مشروطیت ایران، با بهره گیری از منابع مختلف، اعم از دست اول یا غیره، در چهارچوب عمل انسان ها و روابطی که آنان با طبیعت و بین خود به منظور ارضای نیازهای زندگی ایجاد کرده اند را روشن سازد و در این راستا، انگیزه های انسانی و نتایج اعمال آنان که همواره مستلزم توجه به وابستگی متقابل روابط اجتماعی است و قوانینی که به دگرگونی های تاریخی نظم می بخشد و از خلال این روابط مشخص و روشن می شوند را مورد بحث قرار دهد.
امید است مشتاقان و پویندگان تاریخ ایران بتوانند از این مجموعه بهره برداری نمایند و در دستیابی به شناخت بهتر و کامل تر از همیاری دریغ نورزند.
حروف نگاری، طراحی صفحات و صفحه بندی این کتاب مرهون عنایت مدیر و کارکنان موسسه نشر و حروفچینی نخستین می باشد که صمیمانه ترین سپاس، نثارشان باد.

 

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات156
پسوند فایلpdf
قابلیت ویرایشندارد
فرمت فایلپی دی اف

پاسخ دهید