راه حل هایی برای الگو پذیری دختران از حضرت زهرا

<span>راه حل هایی برای الگو پذیری دختران از حضرت زهرا</span>

دسته بندی: معارف اسلامی

قیمت: 1000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

1000 تومان – خرید

چکیده
دختران جامعه ايراني اسلامي به سبب الگوپذيري ديني خود از شخصيت هاي والايي همچون حضرت زهرا (سلام علیها) همواره با توجه به نقش سازنده خود موجب رشد و ترقي جامعه شده و در بزنگاه هاي مهمي اين نقش را بخوبي ايفا كرده و به حضور پررنگ در جامه افتخار مي كنند.
مقاله­ای که در پی می­آید، پیرامون الگوبرداری از حضرت زهرا (س) است. ابتدا این سوال پیش می­آید که آیا الگوبرداری در مباحث تربیتی کاری درست است؟ در جواب باید بگوییم که آری . انسان سازی و تربیت روح انسان را هها و روش های بسیاری دارد که یکی از این روشها الگوبرداری از انسانهای تربیت شده برای به کمال رساندن شخصیت انسانهای دیگر است. در این روش الگو و الگوبردار، بهتر آن است که رابطه عاطفی ایجاد شود که معمولاً ایجاد می­شود. به همین دلیل این روش یکی از بهترین روش­های ارشاد و هدایت است که قرآن کریم به عنوان نسخه کامل هدایت بشر بیمار به مرض­های روحی و روانی، از این روش بسیار استفاده کرده است. اما این افرادی که قرآن کریم در نهایت کمال و زیبایی و دست­یافتنی مثال می­زند همان پیامبران و اولیای خداوند تبارک و تعالی هستند.
یکی از جهاتی که دين اسلام را بايد برترين و كامل ترين دين دانست مبدل ساختن دختران از زنده به گور شدن و استثمار ابزاري به جايگاهي همچون كوثر آل محمد (صلّی الله علیه و آله) است به گونه ای که ارزش هاي حقيقي دختران را براي همه جهانيان تبيين كرد.
شناخت جايگاه والاي دختران در جامعه و نقش كليدي و مهمي كه در سال هاي پيش روي آنان به واسطه رشد فكري و البته به سبب مبدل شدن به مادراني كه مي بايست نسل آينده جامعه را پرورش دهند خود از فضيلت هايي است كه بايد مورد توجه خاصي قرار گيرد.

شامل۲۲صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید