دانلود مقاله درباره تکنولوژی بتن رشته عمران

<span>دانلود مقاله درباره تکنولوژی بتن رشته عمران</span>

دسته بندی: عمران

نوع فایل:مقاله عمران

قیمت: 10000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دریافت نسخه چاپی درب منزل
10000 تومان – خرید

مقاله تکنولوژی بتن

مقدمه: امروزه نیاز به دانش تکنولوژی بتن با توجه به جایگاه ویژه ای که بتن در صنعت ساختمان بخود اختصاص داده، برای طراحان و همچنین عوامل اجرایی امری ضروری است ، برای دانلود یا دریافت نسخه کاغذی مقاله با موضوع تکنولوژی بتن مناسب برای رشته عمران ، معماری و شهرسازی از طریق لینک های خرید اقدام کنید.

استفاده فراوان بتن در ساخت و تولید سازه های گوناگون و گستردگی کاربردهای آن گوی سبقت را از دیگر مصالح ساختمانی ربوده است. دلیل این جایگاه ویژه و ارجحیت بتن را نسبت به مصالح دیگری هم چون فولاد می توان موارد ذیل دانست:

۱ ) شکل پذیری بتن و سهولت در اجرای آن؛

۲ ) پاسخگوی بودن بتن به ضرورتهای فنی، اقتصادی و مهمتر از آنها زیست محیطی؛

۳ ) سهولت در امر تهیه مواد تشکیل دهنده و یا در دسترس بودن اجزاء اصلی تشکیل دهنده بتن؛

۴ ) سازه های بتنی در برابر آتش سوزی مقاومت خوبی را از خود نشان داده و حتی تا ۲۴ ساعت دوام می آورند.

۵ ) عمر مفید و دوام سازه های بتنی؛

۶ ) بتن دارای مقاومت قابل قبول و خوب فشار است.

تعریف بتن:

بتن در مفهوم بسیار وسیع به هر ماده چند جزیی چسبیده به هم که با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد، اتلاق می شود. این ماده چسبنده عموماً حاصل فعل و انفعال سیمان های هیدرولیکی و آب می باشد.

  • چسبندگی مخلوط بتن باید به حدی باشد که در ضمن حل و ریختن بتن با وسائل موجود، مواد از یکدیگر جدا نشود.
  • در بتن سخت شده عموماً مقاومت فشاری به عنوان معیار پذیرش در نظر گرفته می شود و می بایست از مقادیر تعیین شده برای منظور های مختلف کمتر نباشد.

عناصر تشکیل دهنده بتن

در عصر فناوری بتن هم دست‌خوش تغییرات شده است و عناصر تشکیل دهنده بتن بسیار زیاد شده است و از اجزا بکار رفته اصلی آن یعنی سیمان، سنگدانه ها و آب، بسیار فراتر رفته و بنا به کاربردهایی که برای بتن در شرایط مختلف تعریف می‌شود ، مواد افزودنی، در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. ابداع بتن های گوناگون برای کسب مقاومت های بالا و همچنین پایانی و عمر مفید موثر برای سازه های با اهمیت (همچون سدها و راکتور ها و مخازن نگهدارنده مواد شیمیایی و انواع سازه های بلند مرتبه مسکونی، تجاری و یا پارکینگ های بزرگ) باعث شده تا در برخی از عناصر تشکیل دهنده بتن، همچون سیمان، تحولات عمیقی صورت گیرد ، ما در مقاله تکنولوژی بتن درباره همه چیز صحبت کرده‌ایم ، شما می‌توانید فایل ورد این مقاله را به صورت چاپی ویرایش شده درب منزل هم دریافت کنید .

5/5 ( 1 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
تعداد صفحات20
پسوند فایلdocx
قابلیت ویرایشدارد

پاسخ دهید