اقدام پژوهی نحوه تشویق دانش اموز به مطالعه و تحقیق

<span>اقدام پژوهی نحوه تشویق دانش اموز به مطالعه و تحقیق</span>

دسته بندی:

نوع فایل:

قیمت: 3000 تومان

قابلیت ویرایش: ندارد

تعداد نمایش: 679 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 5 اکتبر 2017

به روز رسانی در: 5 اکتبر 2017

امتیاز: 0/5 - بدون رای

کد محصول: KFP-8259-D

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

3000 تومان – خرید

چکیده
یکی از ضرورت های نظام آموزشی، موفقیت در ادامه و گسترش مهارتهای لازم تحصیلی در دانش آموزان است. یک راه برای دستیابی به عملکرد بهتر در آموزشگاه، استفاده از روشها و فنون مطالعه ویادگیری است. دو عنصر اساسی معلم و دانش آموز در امر آموزشی و یادگیری وجود دارد و یادگیری مستلزم تعامل فعال و موثر بین این دو عنصر می باشد. تاکنون در مورد راهبردهای آموزشی و روشهای تدریس معلم تحقیقات خوبی صورت گرفته است و معلمان در دوره های مختلف با روشها و راهبردهای آموزشی آشنا می شوند ولی به عنصر اساسی دیگر فرایند آموزش ویادگیری یعنی دانش آموز وروشها و راهبردهای یادگیری او توجه چندانی صورت نگرفته است.
امروزه جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان و علاقه مند سازی آنها به مطالعه و پژوهش و کمک به ارتقای عملکرد تحصیلی آنان به عنوان یک اصل مهم در نظام آموزشی هر جامعه مورد نظر است. استفاده از راهبردهای یادگیری بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان تاثیر می گذارد. یک دانش آموز همانگونه که نیازمند یادگیری خواندن، نوشتن و حساب کردن است، باید نحوه مطالعه و یادگیری را نیز بیاموزد. در واقع اساس منطقی آموزش بر این اصل استوار است که به دانش آموزان یاد بدهیم چگونه یاد بگیرند، چگونه به خاطر بسپارند و چگونه مساله حل کنند. پس بر آن شدن تا راهبردهای یادگیری را به دانش آموزان آموزش داده و به بررسی نتایج آن بر روند تحصیلی آنان بپردازم و به برگزاری جلسات کارگاهی و آموزش این روشها به دانش آموزان پرداخته و شاهد نتایج جالب توجهی شدم. در این بین توانستم دانش آموزان را به مطالعه و پژوهش اينجانب حمیرا محبی حسن آبادی دبیر ادبیات آموزشگاه متوسطه اول کوثر شهرستان نهاوند در این تحقیق تلاش کرده ام تا با بررسی علل و عوامل ضعف دانش آموزان کلاسم  در زمينه مطالعه و پژوهش  به بهبود آن بپردازم.
واژگان کلیدی :
مطالعه – یادگیری – افت تحصیلی – دانش آموز
شامل۲۷صفحه

0/5 ( 0 نظر )

پاسخ دهید