آموزش تهیه و پخت آش میوه خوش مزه و مقوی در یک ساعت

آموزش پخت آش میوه

آش میوه نیازی به سبزی آش ندارد اما اگر مایلید آش پرملات تری داشته باشید، یا طرفدار طعم سبزی هستید، می‌توانید به آن تره، جعفری، گشنیز و برگ چغندر اضافه کنید. میزان این سبزیجات برای دستور امروز ما، یک کیلوگرم است.

لوبیا قرمز و نخود را از قبل خیس کنید و آب آن را چند بار عوض کنید. آنها را در قابلمه‌ای ریخته و با مقداری آب اجازه دهید تا نیم پز شوند. سپس آب قابلمه را خالی کرده و یک بار دیگر نخود و لوبیا را با آب تازه بپزید تا کاملا نرم شوند. با این کار خاصیت نفاخیت حبوبات از بین می‌رود. در مرحله دوم پخت باید عدس و گندم را به آن اضافه کنید و بعد از نرم شدن، پیاز را که خرد و در قابلمه‌ای دیگر با روغن تفت داده اید، به حبوبات اضافه کنید. نمک، فلفل، ادویه را هم اضافه کرده و اجازه دهید مواد به خوبی بپزند. حالا برنج را در آش بریزید. گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده و ادویه مخلوط کرده و ورز دهید. سپس از این گوشت کوفته ریزه تهیه کرده و در صورتی که از سبزی آش استفاده می‌کنید، گوشت را همراه با سبزی به آش اضافه کنید. وقتی مواد آش پخت میوه‌های خشک را به همراه رشته آش اضافه کنید و برش‌های نازک سیب را هم در آش بریزید. حالا اجازه دهید آش جا بیفتد. اگر آش جا نیفتاد کمی آرد را در آب سرد حل کرده و به آن اضافه کنید. برای تزئین این آش از نعناع داغ و پیازداغ استفاده کنید.

پاسخ دهید