پایان نامه کارشناسی مدرسه علمیه زندگی حضرت سلیمان

<span>پایان نامه کارشناسی مدرسه علمیه زندگی حضرت سلیمان</span>

دسته بندی: معارف اسلامی

قیمت: 8800 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

8800 تومان – خرید

مقدمه
حمد و سپاس مخصوص توست اي پروردگار عالميان، اي كه نعمت هاي پي در پيت، مرا از انجام وظيفه شكر گذاري غافل كرده و فيضان درياي فضل و كرمت، مرا از ستايش، عاجز گردانيد و عطاي پيوسته ات مرا از ذكر محامد جمالت بازداشته و زحمت هاي متواليت، مرا از نشر و بيان نيكويي هايت ناتوان ساخته.
خداوندا! آن كيست كه شيريني محبتت را چشيد و جز تو كسي را خواست؟ و آن كيست كه به مقام قرب تو انس يافت و لحظه اي روي از تو گردانيد؟ الهي ما را از آنان قرار ده كه براي مقام قرب و دوستي خود برگزيده اي و خالص براي عشق و محبتت نموده اي.
پيامبران الهي، انسان هاي مقرب نزد پروردگار، بودند. ايشان هيچ گاه و در هيچ صورتي روي خود را از سمت بارگاه الهي برنگردانيده و حتي در پستي هاي زندگي از شكر گذاري نزد خداوند بلند مرتبه دست نكشيده اند.
يكي از انبياي مقرب درگاه الهي، حضرت سليمان عليه السلام ميباشد. آن حضرت داراي ويژگي هايي ميباشد كه در ميان انبياي ديگر، نادر است. به طور كلي خداوند به ايشان، سه منبع قدرت مال و علم و حكومت را عطا فرموده و نيروهاي آسماني و زميني دور از دسترس همگان، كه همان باد و جنيان هستند را در اختيار ايشان قرار داد.
كليد واژه‌: سليمان= پر از سلامتي . ۲- قرآن = كتاب آسمان مسلمانان.
اينكه آن حضرت با داشتن چنين قدرت هايي، از وظايف الهي خود باز نماند و شيطان نتوانست تا آخر عمر، او را اغوا نمايد، به دليل برخورداري از فضايل اخلاقي بسيار است. اين فضايل كه خداوند نيز در قرآن از آنها ياد ميكند (نعم العبد و اواب و …)، باعث شد تا هيچگاه از هدف والاي خود (هدايت)، كه همان هدف تمامي پيامبران الهي ميباشد، دور نشود و همچنان در طول زندگاني، سير صعودي به سوي پروردگار جهانيان داشته باشد.
اين پايان نامه، متشكل از سه بخش ميباشد. در بخش اول نگاهي به زندگاني آن حضرت مي اندازيم. ابتدا كمي با پدر او آشنا مي شويم. بعد از آن به خصوصيات خلقي و خلقي آن حضرت مي پردازيم و در آخر، از منظر عهدين به آن حضرت مي نگريم و نگاه عهدين به آن حضرت را نقد مي كنيم.
در بخش دوم، از منظر قرآن به حضرت سليمان عليه السلام مي نگريم و به تفسير آياتي كه در مورد آن ميباشد مي پردازيم. در آخر شبهاتي چند در مورد اين آيات را آورده به آنها جواب مي دهيم.
در بخش سوم كه آخرين بخش است، رواياتي كه در مورد حضرت سليمان عليه السلام است را آورده‌ايم.
در آخر اميد آن دارم كه اين تحقيق بتواند، خصوصياتي را كه انسان بايد دارا باشد تا به كمال الهي برسد، را بر ما بشناساند و خواننده را در رسيدن به قرب الهي كمك نمايد. انشاء ا…
شامل۱۸۸صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید