پایان نامه زندگی نامه احمد شاملو

<span>پایان نامه زندگی نامه احمد شاملو</span>

دسته بندی: تاریخ و ادبیات

قیمت: 5800 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

5800 تومان – خرید

زندگی احمد شاملو
احمد شاملو، نویسنده،مترجم ، فرهنگ ‌نویس، وشاعر ایرانی، در ۲۱/۹/۱۳۰۴ در تهران متولد شد.  تخلص او در شاعری، “الف. صبح” و”الف. بامداد” بود. پدرش، “حیدر” نام داشت و مادرش، “کوکب عراقی” دوره‌ی کودکی خود را به خاطر شغل پدر که افسر ارتش بود، در شهرهایی چون “رشت”، “سمیرم”، “اصفهان”، “آباده” و “شیراز” گذراند. دوران دبستان را در شهرهای “خاش” و “زاهدان” و “مشهد” سپري كرد و از همان دوران به گردآوری مواد فرهنگ عامه پرداخت. و دوره ي دبیرستان را در شهرهاي “بیرجند” و “مشهد” و “تهران” به پايان رسانید. شاملو بعد از اتمام دوره ی سوم در دبیرستان “ایرانشهر” تهران، به شوق آموختن دستور زبان آلمانی در سال اول دبیرستان صنعتی ثبت‌نام کرد.  امّا به خاطر شغل پدر به ناچار همراه خانواده به “گرگان” و “ترکمن ‌صحرا” رفت .
شاملو  در همان زمان در فعالیت‌های سیاسی شمال کشور شرکت کرد و بعدها در تهران دستگیر شد و به زندان شوروی در رشت منتقل گردید. پس از آزادی از زندان با خانواده به رضائیه (ارومیه) رفت  و تحصیل در کلاس چهارم دبیرستان را آغاز کرد.
با به قدرت رسیدن پیشه‌وری و جبهه ي دموکرات آذربایجان به همراه پدرش دستگیر شد و به مدت دو ساعت جلوی جوخه ي آتش قرار گرفت تا از مقامهاي بالا کسب تکلیف کنند. سرانجام آزاد شد و به تهران بازگشت و برای همیشه ترک تحصیل نمود.
ازدواج نخست و چاپ نخستین مجموعه یشعر شاملو در سن ۲۲ سالگی
(۱۳۲۶) با اشرف‌الملوک اسلامیه ازدواج کرد. هر چهار فرزند او« سیاوش، سامان، سیروس و ساقی»     نتیجه ی این ازدواج هستند. در همین سال، نخستین  مجموعه اشعار او با نام« آهنگ‌های فراموش شده» به چاپ رسید و هم‌زمان کار در نشریه هایی مثل« هفته ی نو»را آغاز کرد.
شامل۱۰۳صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید