اقدام پژوهی چگونگی ایجاد نظم و انضباط در کلاس حرفه وفن سوم راهنمایی

<span>اقدام پژوهی چگونگی ایجاد نظم و انضباط در کلاس حرفه وفن سوم راهنمایی</span>

دسته بندی:

قیمت: 2300 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

2300 تومان – خرید

چکیده
عده‌اي كنترل رفتار فراگيرندگان و تسلط بر عوامل رفتاري آنان را انضباط مي نامند, برخي معتقدند؛ نظم و انظباط شامل هر نوع سازماندهي در محيط مدرسه و كلاس است، به نحوي كه سبب افزايش يادگيري ‌شود.
پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،۱۳۷۳ ، ص ۸۰)
در سال تحصیلی اخیر  شاهد مسأله ي بي انضباطي بچه ها و مشكلات مدرسه که باعث آزار برخي همکاران مي شد، بودم.
تقريباً هفته اي سه بار و هر هفته يكي از همكاران مي ناليد در حالي كه از شدت عصبانيت گر گرفته بود از كلاسش وارد دفتر مي شد و معمولاً هم از دانش آموزان كلاس سوم  مي ناليدند و آن ها را دانش ‌آموزاني نفهم و بي انضباط مي خوانند كه به همه چيز توّجه دارند مگر درس و تكاليفشان و اينك آن ها هيچ احساس مسئوليتي در قبال وظايف تحصيلي و مدرسه خود ندارند و تنها براي گذراندن وقت به مدرسه مي آيند و هيچ ارزشي براي زحمات معلم هايشان قائل نيستند.
خوشبختانه با راه کارهایی که در این پژوهش هم به آنها پرداخته شده ، توانستم تا حد زیادی این رفتارها را کنترل کنم و مانع تکرار مجدد آنها توسط دانش آموزان گردم.
کلید واژه : بی انضباطی – حرفه و فن – سوم راهنمایی

مقدمه
توصيف مسئله و وضيت موجود
اينجانب ……….. ، دبیر حرفه و فن ،  در سال …… به استخدام رسمي آموزش و پرورش در آمدم . در حال حاضر با …..سال سابقه مشغول به کار در آموزش و پرورش و حرفه ی دبیری می باشم.  سال هاي نخستین خدمتم را در روستاهاي دور و نزديك و همراه با دانش آموزاني گذراندم كه اغلب داراي شخصيت هاي پر تحرك و در عين حال سر شار از فهم و نجابتي شايسته يك پسر ايراني بودند شايد نحوه زندگي آن ها سبب شده بود بزرگتر از سن شان رفتار كنند. آن ها بچه هايي آرام و منضبط بودند و مشكلي برايم ايجاد نمي كردند فقط به فكر درسشان بودن چون در خانه هايشان وظايف زيادي را بايد انجام مي دادند. پس در منزل فرصت كمتر مي داشتند و سعي مي كردند از همه لحظات كلاس براي برطرف كردن مشكلات درسي شان استفاده كنند . امادر این چند سال اخیر  كه بیشتر ساعات کاری را در شهر مشغول خدمت شدم، شاهد مسأله ي بي انضباطي بچه ها و مشكلات مدرسه که باعث آزار برخي همکاران مي شد، بودم. من در مدرسه راهنمايي سيدجمال الدين اسدآبادي شهر فاضل آباد شهرستان علی آبادکتول، مشغول به كار شده ام و نسبت به ديگر مدارس كه درس داشته ام كلاس هايي پر جمعيت دارد..
شامل۳۳صفحه

2/5 ( 1 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید