دانلود پایان نامه رشته مدیریت اجرایی

<span>دانلود پایان نامه رشته مدیریت اجرایی</span>

دسته بندی: مدیریت

نوع فایل:پایان نامه مدیریت

قیمت: 4900 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

4900 تومان – خرید

پایان نامه ورد رشته مدیریت اجرایی کارشناسی ارشد Word

انواع استدلال
استدلال ها در محیط های مختلف از جمله دادگاه ها،کنفرانس هایی با موضوع خاص، انجمن های  سالانه ی روان پزشکی آمریکا و حتی میخانه ها ارایه می شوند. محیط های مختلف بر حسب هنجارها، ارزش ها، روشها، لزوم و نوع مدرک، بر روش بحث یک موضوع تأثیر گذارند. این کتاب به بررسی آن دسته از روند های اثبات کردن می پردازد که بر تصمیمات بالینی- از جمله تصمیماتی که در ادبیات حرفه ای، گرد همایی ها و کنفرانس ها یی با موضوع خاص وجود دارند- تأثیر گذارند. دقیق ترین و جزئی ترین مجموعه ی قوانين مربوطه به ارائه و استدلال ها در علم حقوق به چشم  می خورند. مثلاً در علم حقوق دلایلی برای رد مقدمه ی سؤالات خاص توصیف می شوند. دادگاه ها به دنبال قالبی چالش برانگیز هستد که در آن هر یک از طرفین سعی می کند مناقشه را به نفع خود به پایان برساند. در محیط های بالینی  مسأله ای مثل سوء استفاده از کودکان بايد از ديدگاههای مختلف(مثل ديدگاه پزشکي حقوقی روان شناسی و آموزشی) مورد بررسی قرار گیرد که هر یک از این دیدگاهها برای بررسی مشکلات و راه حل ها دارای چارچوبی منحصر به فرد است. ارسطو سه نوع استدلال را شناسایی کرده است: استدلال های آمرانه، ، استدلال های مناظره ای و استدلال های مشاجره ای. علامت استدلال های مناظره ای روحیه ی رسیدگی و تحقیق است. چنین تصور می شد که هدف افرادی که در امر آموزش و یادگیری فعالیت دارند با هدف افرادی که در حال رقابت هستند متفاوت است، زیرا فردی که در حال یادگیری است همیشه باید افکارش را به زبان بیاورد و هیچکس به او چیز اشتباه یاد نمی دهد در حالیکه در یک رقابت وظیفه ی سؤال کننده این است که به هر نحو ممکن بر طرف مقابل تأثیر گذار باشد اما وظیفه پاسخ دهنده این است که تحت تأثیرطرف مقابل قرار نگیرد. در استدلال های مشاجره ای، اهداف فرد سؤال کننده عبارتند از:
۱٫    رد کردن نظر رقیب ، به عبارت دیگر اثبات کردن نکته ای که با نظر رقیب در تضاد است
۲٫    نشان دادن اینکه رقیب مرتکب سفسطه شده است.
۳٫    سوق دادن رقیب به سمت تناقض گویی
۴٫    وادار کردن رقیب به استفاده از عبارتی که از نظر گرامری درست نیست.
۵٫    تضعیف قدرت بیان رقیب.
استدلال های چالش برانگیز در اصل رقابتی می باشند، به صورتی که هر یک از طرفین در جهت دفاع از یک سری از دلایل و حمله به سایر دلایل تلاش می کند. نکته مورد تأکید در استدلال های حکمیت، دستیابی به راه حلی صلح طلبانه است که برای هر دو طرف رضایت بخش است مورد توجه می باشد، ممکن است هیچکدام از طرفین از نتیجه راضی نباشند اما سعی می کنند آن را بپذیرند. ممکن است انواع استدلال هایی که معمولاًدر محیط های بالینی ارائه مي شوند از نظر چارچوب زمانی با استدلال هایی که در محیط های علمی ارايه مي شوند متفاوت باشند؛ به عبارت دیگر استدلال های محیط های بالینی باید در محدوده زمانی مشخص و بدون تمام اطلاعات مورد نیاز صورت گیرند. هم در محیط های علمی و هم در محیط های حرفه ای، تمایل و توانایی در انتقاد از خود، برخورد معقولانه با اعتراض های توجیه پذیر و سؤال کردن از دیگران به عنوان ارزش تلقی می شوند یا باید چنین تلقی شوند. به عبارت دیگر بايد استدلال هایی مناظره ای وجود داشته باشند که نماد روحیه رسیدگی و تحقیق به شمار می آیند. این روش حساس علامت تصمیم گیری بر مبنای دلیل و مدرک است. (به فصل ۱۰ مراجعه فرمایید؛این ارزیابی در فصل ۱۶ با یک مثال ارائه شده است.) در نظر گرفتن نظرات متفاوت در خصوص یک مسأله برای بررسی ضرورت تصورات گوناگون الزامی است.
پوپر(۱۹۹۴) ابداع انتقاد را به “زنفنز”- شخصی که به خارج از یونان سفر کرد و متوجه شد که همه مردم خدایانی را که در یونان محترم شمرده می شوند نمی پرستند- نسبت می دهند. رویارویی با دیدگاهای مختلف- مثلاً بین باورهای فعلی ما و عقاید جدید- برای یادگیری و ارتقای دانش ما امری حیاتی به شمار می آید.
شامل۱۸صفحه

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
پسوند فایلdoc
قابلیت ویرایشدارد

پاسخ دهید