دانلود رایگان مقاله نیروگاههای خورشیدی

<span>دانلود رایگان مقاله نیروگاههای خورشیدی</span>

دسته بندی: مهندسی پزشکی

قیمت: 1500 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

1500 تومان – خرید

خورشید بعنوان منبع انرژی و سر آغاز حیات و منشاء تمام انرژیهای دیگر شناخته شده است. طبق
۴/ برآوردهای علمی در حدوده ۶٠٠٠ میلیون سال از تولد این گوی آتیشن می گذرد و درهر ثانیه ٢میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل می شود بنابراین با توجه به وزن خورشید آه حدود ٣٣٣ هزار برابر وزن زمین است. این آره نورانی را می توان بعنوان منبع عظیم انرژی تا ۵ میلیارد سال آینده به حساب آورد.
میزان دما در مرآز خورشید حدود ١٠ تا ١۴ میلیون درجه سانتیگراد می باشد آه از سطح آن با حرارتی نزدیک به ۵۶٠٠ درجه و به صورت امواج الکترو مغناطیسی در فضا منتشر می شود.
زمین در فاصله ١۵٠ میلیون آیلومتری خورشید واقع است و ٨ دقیقه و ١٨ ثانیه به طول می انجامد تا نور خورشید به زمین برسد
جالب است بدانید آه سوختهای فسیلی ذخیره شده در اعماق زمین ، انرژیهای باد و آبشار و امواج دریاها و بسیاری مواد دیگر از جمله نتایج همین مقدار اندک انرژی دریافتی زمین از خورشید می باشد.
تاریخچه:
شناخت انرژی خورشیدی و استفاده از آن برای منظورهای مختلف به زمان ماقبل تاریخ باز می گردد . شاید به دوران سفالگری، در آن هنگام روحانیون معابد به آم ک جامهای بزرگ طلایی سیقل داده شده و اشعه خورشید آتشدانهای محرابها را روشن می آردند. یکی از فراعنه مصر معبدی ساخته بود آه با طلوع خورشد درب آن باز و با غروب خورشید درب بسته می ش د . ولی مهمترین روایتی آه درباره استفاده از خورشید بیان شده داستان ارشمیدس دانشمن د و مخترع بزرگ یونان قدیم می باشد آه ناوگان روم را با استفاده از انرژی حرارتی خورشید به آتش آشید گفته می شود آه ارشمیدس با نصب تعداد زیادی آئینه های آوچک مربعی شکل درآنار یکدیگر آه روی یک پایه متحرک قرار داشته است اشعه خورشید را از راه دور روی آشتیهای رومیان متمرآز ساخته و به این ترتیب آنها را به آتش آشیده اس ت . در ایران نیز معماری سنتی ایرانیان باستان نشان دهنده توجه خاص آنان در استفاده صحیح و مؤثر از انرژی خورشید در زمان های قدیم بوده اس ت . با وجود آنکه انرژی خورشید و مزایای آن در قرون گذشته به خوبی شناخته شده بود ولی بالا بودن هزینه اولیه چنین سیستمهایی از یک طرف و عرضه نفت و گاز ارزان از طرف دیگر سد راه پیشرفت این سیستم ها شده بود. تا اینکه پس از افزایش قیمت نفت در سال ١٩٧٣ به بعد آشورهای پیشرفته صنعتی مجبور شدندبه مسئله انرژی جدی تر بنگرند.

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید