اقدام پژوهی چگونه میتوان در دبیرستان انتخاب رشته تحصیلی مناسبی داشته باشیم

<span>اقدام پژوهی چگونه میتوان در دبیرستان انتخاب رشته تحصیلی مناسبی داشته باشیم</span>

دسته بندی:

قیمت: 1200 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

1200 تومان – خرید

چگونه میتوان در دبیرستان انتخاب رشته تحصیلی مناسبی داشته باشیم ؟

شامل ۱۴ صفحه

 

چکیده :

      هدف این پژوهش چگونگی کمک به دانش آموزان جهت انتخاب رشته به سمت و سیاق هنرستان است. و تعیین عوامل موثر بر رضایت دانش‏آموزان‏ شاخه نظری دوره متوسطه در انتخاب رشته تحصیلی و رفتن به هنرستان بوده است. جامعه پژوهشی شامل دانش‏آموزان…………. است که در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ مشغول به تحصیل بودند. با روش نمونه‏گیری تصادفی خوشه‏ای تعداد ۶۰ نفراز آنان به عنوان نمونه انتخاب گردیدند که در پرسشنامه ما مشارکت کردند. به منظور گردآوری داده‏ها‏ از یک پرسشنامه چهار گزینه ای شامل ده سوال، به همراه مصاحبه استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده‏ها‏ با استفاده از روش‏های آمار توصیفی شامل فراوانی و درصد ویژگی‏هاو عوامل موثر در انتخاب رشته را بخوبی برای ما نشان میدهد.همچنین نتایج بیانگر وجود ارتباط بین اولویت شغلی آینده و رضایت از انتخاب رشته بوده است. در این پژوهش عوامل موثر بر انتخاب رشته به ترتیب، علاقه شخصی واستعداد، بازار کار و توصیه مشاور و اولیاء بوده.

     انتخاب رشته تحصيلي در پايان مقطع تحصيلي اول دبيرستان يکي از دغدغه هاي مهم دانش آموزان و والدين آن ها مي باشد زيرا انتخاب درست رشته تحصيلي يکي از دلايل موفقيت تحصيلي و شغلي دانش آموزان در آينده مي باشد.
دانش آموزان براي انتخاب رشته بايد کاملا آزاد باشند و خودشان شخصابراساس استعداد و علاقه دروني خودشان تصميم بگيرند و طوري نباشد که دانش آموزي فقط براي رضايت والدين و يا اطرافيانشان رشته خود را انتخاب کند. 

0/5 ( 0 نظر )
اطلاعات بیشتر ...
قابلیت ویرایشندارد

پاسخ دهید